بنیاد ملی گندم کاران ایران

کسی که گندم می کارد راستی می افشاند

بنیاد ملی گندم کاران ایران

کسی که گندم می کارد راستی می افشاند

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۱ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

۳۱تیر

وزیر جهادکشاورزی، گفت: در دوم مرداد ماه تمامی اختیارات حوزه بازرگانی محصولات کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی همانند گذشته به وزارت جهاد کشاورزی بازگردانده می‌شود.

  به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی گندمکاران کشور به نقل از خانه ملت، کاظم خاوازی در خصوص تعیین زمان بازگردانی اختیارات بازرگانی به وزارت جهاد کشاورزی در پی پایان مهلت اجرای مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مبنی بر لغو قانون انتزاع، افزود: وظایفی که در ماده یک و بند (الف) قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی آمده است از شنبه هفته آینده به وزارت جهاد کشاورزی برمی‌گردد.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در سال ۹۸ اختیارات حوزه بازرگانی بخش کشاورزی شامل واردات، صادرات و قیمت گذاری محصولات کشاورزی به مدت ۲ سال در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت. مهلت این مصوبه در ۲۲ تیر امسال به پایان رسید.

در ماده یک قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی آمده است:
ماده۱ـ کلیه اختیارات، وظایف و امور مربوط به سیاست گذاری، برنامه ریزی، نظارت و انجام اقدامات لازم در موارد زیر از وزارت صنعت، معدن و تجارت منتزع و به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می‌شود: الف ـ تجارت اعم از صادرات، واردات و تنظیم بازار داخلی محصولات و کالا‌های اساسی زراعی، باغی و گیاهان دارویی شامل گندم، برنج، جو، ذرت، پنبه وش، روغن و دانه‌های روغنی، چای، سیب زمینی، پیاز، حبوبات، سیب، پرتقال، خرما، کشمش، قند، شکر و کنجاله و همچنین محصولات دامی، طیور و آبزیان شامل شیر و فرآورده‌های لبنی، گوشت سفید، گوشت قرمز، تخم مرغ و نیز پیله ابریشم.