بنیاد ملی گندم کاران ایران

کسی که گندم می کارد راستی می افشاند

بنیاد ملی گندم کاران ایران

کسی که گندم می کارد راستی می افشاند

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بنیاد ملی گندمکاران با ارسال نامه های جداگانه به روسای کمیسیونهای کشاورزی و صنعت با افزایش غیرمنطقی و بی‌رویه قیمت ماشین‌آلات کشاورزی مخالفت کرد و از مجلس خواست از موضع‌گیری وزارت جهاد در جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها حمایت کند.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی گندمکاران ایران؛ عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران در نامه‌هایی جداگانه به رؤسای کمیسیون‌های کشاورزی و صنایع مجلس ضمن اعلام مخالفت شدید با افزایش غیرمنطقی و بی‌رویه قیمت ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، از مجلس خواست از موضع‌گیری وزارت جهاد کشاورزی در جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و واقعی و منطقی نمودن نرخ ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، حمایت کند و اجازه افزایش قیمت ها را ندهد.

در نامه این بنیاد به روسای کمیسیون های کشاورزی و صنایع مجلس آمده است:

سلام‌علیکم

چنانچه مستحضر هستید بخش کشاورزی به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور است که می‌توان با تکیه بر آن تحریم‌های ظالمانه قدرت‌های استکباری را که در جهت زمین‌گیر کردن اقتصاد ایران طراحی و اجرا شده است، خنثی نمود و این موضوع در کاهش چشمگیر رشد منفی تراز اقتصادی کشور به خوبی قابل مشاهده است. تکیه بر توانمندی‌های درونی و حمایت از توسعه و شکوفایی بخش کشاورزی می‌تواند مصداق عینی جهش تولید و اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری محسوب گردد. برای تحقق جهش در تولیدات بخش کشاورزی حمایت همه‌جانبه کلیه ارکان نظام جمهوری اسلامی لازم و ضروری است تا موانع و مشکلات را مرتفع نموده و راه را برای جهش و سرعت‌گیری تولیدات کشاورزی هموار نمایند. یکی از مؤلفه‌های تولید جهشی محصولات کشاورزی، رقابتی نمودن تولید از طریق کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری می‌باشد تا بتواند در عرصه بین‌المللی با رقبای قدرتمند رقابت نماید. هر چند امروزه به لحاظ قیمت‌های کاذب ارز، محصولات ایران از لحاظ قیمتی تا حدودی قابل رقابت شده اما با تعدیل و واقعی شدن قیمت ارز در آینده، این مزیت ممکن است کارایی چندانی نداشته باشد بنابراین باید همچنان سیاست کاهش هزینه تولید که جزو سیاست‌های اصولی وزارت جهاد کشاورزی است، توسط دیگر دستگاه‌های خدمات‌دهنده دولتی و وابسته به دولت به بخش کشاورزی و حتی بخش خصوصی رعایت شده و همچنان حمایت‌های لازم را انجام دهند.

افزایش ضریب مکانیزاسیون و تأمین ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی یکی از ارکان اصلی برای توسعه و جهش تولید محسوب می‌شوند. متأسفانه در چند ماه گذشته در بحث قیمت‌گذاری دچار آشفتگی و افزایش بی‌رویه نرخ‌ها و قیمت‌ها شده‌ایم که این امر موجب نارضایتی کشاورزان و کاهش دسترسی به ادوات و ماشین‌های کشاورزی شده است. واردکنندگان و تولیدکنندگان داخلی ادوات و ماشین‌ها با افزایش نرخ‌ها و کاهش ارائه محصولات به نرخ رسمی و قانونی، زمینه را برای افسارگسیختگی نرخ‌ها فراهم نموده‌اند. خوشبختانه مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی جلوی این افسارگسیختی‌ها ایستاده و مجوز اخذ تسهیلات با قیمت‌های کاذب و غیرقانونی را نمی‌دهد. صاحبان کارخانجات و واردکنندگان ادوات و ماشین‌های کشاورزی با غوغاسالاری و غبارآلود کردن فضای نرخ‌ها سعی دارند تا اراده خود را بر دولت و کشاورزان تحمیل نمایند بنابراین بنیاد ملی گندمکاران ایران ضمن مخالفت شدید با افزایش غیرمنطقی و بی‌رویه قیمت ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، از موضع‌گیری جناب رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و واقعی و منطقی نمودن نرخ ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی قدردانی و حمایت می‌نماید.

در پایان انتظار می‌رود جنابعالی و اعضای محترم کمیسیون کشاورزی آب و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در حمایت و تأیید سیاست اصولی وزارت جهاد کشاورزی و مرکز مکانیزاسیون در مقابل زیاده‌خواهی‌های غیرمنطقی و غیرقانونی از هیچ اقدامی فروگذاری نکنند. توفیق و بهروزی‌تان را از خداوند منان خواستارم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی